Saturday, November 6, 2010

~Lepas satu halangan~

Alhamdulillah..tiket balik sibu untuk bulan jan tahun depan sudah pun dibeli.Semuanya total RM1,435.00 tak termasuk beg bagasi.Yang itu pun untuk 3 orang pulang-alik sibu-kuala lumpur & 2 orang untuk pergi saje.Nak buat macam mane.Beginilah nasib kalau merisik anak dara dari sarawak mahupun sabah.Terpaksa merentasi laut china selatan.Silap hari bulan terpaksa tunggu setahun baru segala hajat tertunai..ahaks..

Rasa terharu gak..bersyukur pun ade sebab walaupun keadaan jarak memisahkan..namun dia tak pernah mengeluh.Yang banyak mengeluh nye aku.Selalu membebel&mengenang nasib diri 'napelah tempat tinggal aku ni jauh sangatlah..napelah tak dok kat area semenanjung je lah.Senang nak berulang-alik boleh jenguk2 mak&ayah selalu.'Dia pulak kate 'nak buat macam mane tak baik mengeluh tandanya kite xpernah bersyukur dengan apa yang Tuhan beri.Yang penting niat kita ikhlas bila nak buat sesuatu.'Ehmm..kadang2 aku rasa die macam ustaz je sebab selalu bagi ceramah kat aku.

Sepanjang hari ni kitaorg lepak kat kl sentral je sbb tunggu turn.Mula2 sampai tu no.276.Turn kitaorg pulak no.327.Fuhhh..lambat lagi sempat mkn lagi.Tak ape kite tunggu je.Seperti biasa aku membebel lor..'nape lah kaunter tak bukak sumer sdgkan da tau org ramai.Rasanye sumer kaunter bukak tadi cume besa lor ngan aku ni..macam mak nenek die kate.Sabar ajelah.

Sharidah ade ajak aku stay kat rumah die kat wangsa maju. smlm.Tapi,dah akhir sangat2 kuar tadi.Lagipun ujan.Sorilah yerk tak jadi nak stay sebab lambat tadi.Lain kali saje yerk sharidah.

Akhirnya..tiket flight untuk bulan jan 2011 sudah pun dibeli.Tinggal satu langkah lagi.InsyaAllah...doakan agar sumernye dipermudahkan yerk.
Amin.(^_^)

No comments:

Post a Comment