Saturday, November 6, 2010

~My top 5 hero handsome malaysia~


Top 1 ~  Shaz Jazlee
Entah mengapa 1st time aku tengok drama tv3 Asmara hari tu aku terus 'jatuh hati' padanya..cewah..Lakonannya sebagai Asmara dalam drama tu amat berkesan sekali sehinggakan gelaran 'pak sanggup' melekat kat budak2 ofis aku.Setiap hari selasa malam  rabu conform kitaorang balik awal semata-mata nak tengok citer tu.p/s: termasuklah aku sekali dalam list sekarang ni..hehe.Aku tengok lakonan dia bersahaja dan langsung tak kaku.Bukan dibuat-buat.Dengan kata lain,dia pandai menghayati wataknya.Aku paling suka tengok scene die dengan Zaliya.Romantik sangat2.Boleh tahan lagi die dengan sikap Zaliya yang 'kepala batu' itew.Susah nak cari lelaki penyabar macam Asmara zaman sekarang ni.Anyway..Asmara kini no.1 dalam list 'My top 5 hero handsome malaysia..'ahaks (^_^)

Top 2 ~ Zamarul Hisham
Yang ini pulak aku suke bile die berlakon jadi 'seorang ayah mithali & ade isteri pulak curang'.Terutamanya bile scene sedih.Rasa macam nak nangis jugak bile tengok die berlakon 'scene nangis'.Orang kate 'syahdu-syahdan gitu'..hehe..Ade satu watak tu die pernah bawak watak 'lelaki lembut.'Demi cinta & sayangnya dengan seorang wanita die sanggup ubah perwatakan diri die daripada seorang 'lelaki lembut' menjadi seorang 'lelaki macho' pas tu.p/s: tak ingat tajuk drama melayu tu.Yang pastinya pernah disiarkan RTM suatu ketika dulu.First time aku tengok lakonan die kalau tak silap dalam telefilem seram blok 404 ke or bilik 404..tak ingat da..yang menakutkan bile ade adegan 'tetak-menetak' tu..errrk..yang penting die jarang bawak 'watak jahat' dalam lakonannya..apa yang penting die tetap romantik dalam lakonan nye.Walaupun bukan dengan kata2 tapi dengan gaya nye gitu..fuhh..boleh buat 'jatuh hati' padanya..ahaks (^_^)

Top 3 ~ Fizz Fairuz
Yang ini aku rasa ade 'iras2' sikit dengan perwatakan zamarul hisham.Aku suke tengok watak die dalam drama nur kasih tu.Ala2 'soleh&macam ustaz' gitu.Sejuk mata memandang.Watak die dalam drama nur kasih tu 'baik sangat.'Sanggup 'berkorban cinta' demi amanat ayahnya&juga demi kebahagiaan adik lelaki bongsu die.Last2 bertemu jodoh jugak bile die mengerjakan umrah kat mekah.Tak sabar nak tengok filem nur kasih kat panggung wayang.Nak tahu kesudahan citer tu macam mane.

Top 4 ~ Fauzi Nawawi
Yang ini pulak aku suka bile die berlakon 'watak jahat.'Berkesan sangat2.'Watak baik' kureng sikitlah.Sebab kalau tengok dari gaya orang mesti kate 'garang&panas baran.'Aku pernah jumpe die&wife die Lisdawati kat Pavillion.Kalau nak tahu handsome & manis je bile tengok 'face to face.'Walaupun dalam tv nampak garang.Diaorang berjalan bersama2 dengan anak nye.Time tu anak diaorg sorang lagi.Romantik sangat2.Tak sombong.Senyum je bile lalu kat depan kitaorang ari tu.Wife die pun tak sombong.Suke tengok die dalam iklan losyen johnson baby tu.Yang penting bile die berlakon aku memang tak 'miss' tengok..ahaks (^_^)

Top 5 ~  Asraf Muslim
Yang ini aku suke tengok lakonan die dalam drama citer hantu kat tv3 suatu masa dulu.'Mithali' je nampak die. Da jadi pengacara tv pulak sekarang ni.Sejuk je bile mata memandang..cewah.Tak pernah lagi tengok die berlakon 'watak jahat.'Kalau 'watak psiko' mungkin sesuai kot..'luaran nampak baik' tetapi 'dalaman jahat sebenarnya.'Harap2 ade drama@filem yang boleh naikkan lagi nama die.Anyway..aku tetap suke tengok die berlakon bawa 'watak seorang lelaki soleh..'ahaks (^_^)

Handsome kan my top 5 handsome malaysia ni..tak taula korang sumer punye pilihan macam mane..yang ini mengikut pandangan mizz jue..yang penting sekarang ni aku layannnzzzz drama tv Asmara kat tv3 tu.Tak sabar tunggu selasa depan tapi ade training futsal pulak hari selasa tu.Cik Chalie bole tak tunda training futsal lain kali??hehe..

Lain kali kite share pulak 'My top 5 heroin jelita malaysia' yerk.. (^_^)




No comments:

Post a Comment